Ewaluacja wewnętrzna w roku szkolnym 2018/2019
OBSZAR: Kształtowanie u uczniów samodzielności, kreatywności i innowacyjności w szkole podstawowej.
Cel: Doskonalenie działań szkoły w celu rozwijania obszarów rozwoju uczniów w zakresie samodzielności, kreatywności i innowacyjności.
Przedmiot ewaluacji: działania podejmowane w celu rozwijania u uczniów samodzielności, kreatywności i innowacyjności; poziom rozwoju u uczniów samodzielności, kreatywności i innowacyjności – efektywność działań.
Kryteria ewaluacji:
- efektywność działań;
- adekwatność działań;
- skuteczność działań.
Podmioty objęte ewaluacją:
- dyrekcja szkoły,
- nauczyciele,
- uczniowie,
- przedstawiciele rodziców.
Źródła informacji:
- sprawozdania i protokoły,
- zapisy w dziennikach lekcyjnych,
- dokumentacja szkolna,
- opinie dyrektora,
- nauczycieli i rodziców.
W roku szkolnym 2018/2019 w szkole stosowane były liczne formy i metody pracy służące rozwojowi umiejętności samodzielności, kreatywności i innowacyjności uczniów. Metody aktywne, outdoorowe oraz zastosowanie TIK podczas zajęć znalazły wysokie uznanie wśród uczniów, nauczycieli i rodziców. Jedną z innowacji od września było wprowadzenie metody projektu jako cyklicznego, comiesięcznego działania uczniów. Uczniowie wszystkich klas otrzymywali ten sam temat i wspólnie zastanawiali się nad sposobem zdobycia informacji, przydzielali role, dobierali odpowiednie narzędzia. Projekty były interdyscyplinarne i wymagały wszechstronnego zaangażowania oraz spojrzenia na temat z perspektywy przedmiotów zaplanowanych dla klasy na dany dzień.
Ewaluacja wewnętrzna w roku szkolnym 2018 – zobacz